شمار مسافران و پروازهای هوایی در كشور 18 درصد افزایش یافت
نوشته شده توسط : iyem

'محمود رسول نژاد' روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرگزاری جمهوری اسلامی در مشهد افزود: طی سه ماه نخست امسال 11 میلیون و 800 هزار مسافر از طریق هوایی در كشور جا به جا شده اند در حالی كه پارسال این رقم حدود 10 میلیون نفر بود.

وی پیش بینی كرد تا پایان امسال آمار جا به جایی مسافر و نیز تعداد پروازها در كشور بیش از هشت درصد رشد داشته باشد.

مدیرعامل شركت فرودگاهها گفت: تعداد پروازهای مسافربری در سال گذشته 161 هزار مورد بود كه امسال با رشد هشت درصدی برآورد می شود به 173 هزار پرواز برسد.

وی در ادامه با اشاره به فعالیتهای عمرانی در فرودگاههای كشور افزود: در بخش عمران شامل ساخت و ساز سالن و پایانه طی پارسال در مجموع هزار و 100 میلیارد ریال هزینه صورت گرفت كه از این میزان 700 میلیارد ریال توسط شركت فرودگاهها و 400 میلیارد ریال توسط استانداریها در سطح كشور هزینه شده است.

او گفت: امسال تلاش می شود این رقم 10 درصد افزایش یابد لذا بر همین مبنا شركت فرودگاهها مبلغ 800 میلیارد ریال بودجه در این بخش اختصاص می دهد و انتظار می رود استانداریهای سطح كشور هم كمكهای لازم را در این زمینه داشته باشند.

مدیرعامل شركت فرودگاهها در ادامه با اشاره به سفر خود در همراهی با وزیر راه و شهرسازی به 31 استان كشور اظهار داشت: توصیه وزیر به انجام اقدامات توسعه ای فرودگاهها با مشاركت 50 درصدی توسط این شركت و 50 درصد استانداریها بوده است.

وی گفت: در مشهد این امر متفاوت بوده و طرحی كه اجرا شد با سرمایه گذاری بخش خصوصی با توجه به جاذبه ها و ظرفیتهای بالای این شهر می باشد.

رسول نژاد افزود: طی سه سال گذشته تاكنون شركت فرودگاهها بالغ بر 200 میلیارد ریال در فرودگاه بین المللی مشهد برای توسعه توقفگاه هواپیما سرمایه گذاری كرده است.

وی ادامه داد: همچنین بخش خصوصی در این مدت 700 میلیارد ریال برای توسعه سالنهای پروازی، پایانه ها و توقفگاه طبقاتی فرودگاه مشهد هزینه كرده است.

مدیرعامل شركت فرودگاهها در ادامه با اشاره به برخی مشكلات در تامین تجهیزات كمك ناوبری گفت: هم اینك بخشی از این تجهیزات در دانشگاه صنعتی اصفهان تولید و بقیه از مسیرهای دیگری به كشور وارد می شود كه همه آنها با استانداردهای بالا و بطور عموم كره ای و اروپایی است.

وی در ادامه همچنین گفت: شركت فرودگاهها مجموعه ای است كه از اعتبارات دولت برخوردار نیست و این امر دایره و امكان خرید تجهیزات را محدود می كند با این حال در انجام تعهدات خود موفق بوده ایم.

2713/659





:: برچسب‌ها: سفر , جشن تولد ,
:: بازدید از این مطلب : 244
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 28 تير 1391 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: